دنبال نظر دیگران نباش!انگیزشی

46346
پخش ویدیو

تایید شدن توسط دیگران چگونه صورت می‌پذیرد؟ زمانی که شما به دنبال تایید دیگران هستید در واقع برای ارزش‌ها، باورها و نیازهای دیگران ارزش قائل می‌شوید تا اینکه خودتان را در اولویت قرار دهید. زمانی که شما بر آن هستید که همواره تایید و پذیرش دیگران را جلب کنید، این رفتار به یک عادت تبدیل می‌شود تا جایی که دیگر برای هر کاری نیازمند تایید دیگران هستید و در صورت عدم مقبولیت از طرف دیگران احساسات رنج آوری را تجربه می‌کنید. از طرفی دیگران نیز توقع دارند که شما تمام خواسته‌های آن‌ها را برآورده کنید. پس لازم است چاره ای برای آن بیندیشید.

تایید شدن و تایید خواهی دیگران و پیامد‌های منفی آن 

تایید خواهی از دیگران بدین معناست که همواره دنبال این هستید که دیگران شما را قبول داشته باشند. در غیر این صورت اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید یا نمی‌توانید به صورت سازگارانه خودتان را با این موضوع وقف دهید.

حقیقت زندگی باید بر مبنای اختیار، رویاها و تصمیم گیری‌های خودتان شکل بگیرد و معنا یابد ولی تا زمانی که نگران طرز تفکر دیگران در مورد خودتان هستید، در واقع به دیگران تعلق دارید. شاید پیش خودتان فکر کنید که شما به دنبال تایید دیگران نیستید ولی این گونه رفتارها ممکن است به شیوه‌های ناآشکار مانند سازگاری با شرایط به دلیل صلح و پرهیز از تنش روی دهد. در واقع شما از بسیاری از حقوق و نیازهای خود می‌گذرید تا مبادا با دوست، همکار، همسر یا خانواده خود به مشکل بر بخورید و اگر بحثی پیش بیاد احتمالا زود کوتاه می‌آیید چرا که فکر می‌کنید حق با طرف مقابل است یا اینکه کاری را علی رغم میل باطنی خود انجام دهید چرا که نه گفتن برایتان مشکل است. 

از جمله پیامدهای منفی ناشی از تایید خواهی دیگران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

نداشتن رضایت شخصی

سطوح پایین عزت نفس و اعتماد به نفس

افزایش سطح استرس و اضطراب

ناتوانی در گام برداشتن جهت رسیدن به اهداف

عدم پیشرفت در زندگی

 

گفتگو درباره این موضوع
دیدگاه خود را بنویسید

    سلام خسته نباشید . خیلی ممنون از سایت خوبتون . واقعا عالیه و زحمت می کشید. فقط در این اوضاعی که اینترنت مشکل داره اگر لطف کنید مدت اشتراک هایی که گرفتیم رو بیشتر کنید.

    سلام من خیلی خوشبختم با پبج شما آشنا شدم.چون خودم در بحث موفقیت مطالعه دارم برام جالب بود که شما تمام تلاشتون رو برای بهتر کردن دنبال کننده های پیجتون اختصاص دادید.تشکر در پایان یک پیشنهاد وضع مردم خوب نیست یکمقدار در قیمت‌های دورتون تجدید نظر بفرمایید.ارادت مند محمدرضااله مرادی

اطلاع‌رسانی‌ها

فصل 6 زبان بدن شروع شد
فرمول ترفند و محتوای متنی ادغام شد
سرورها به اروپا منتقل شد ( سرعت بهتر با ip غیر ایران)

اطلاع رسانی و بروزرسانی‌ها در این صفحه قرار داده می‌شود

3174190

برای دسترسی باید اشتــراک ویــژه داشته باشید
اگر اشتراک دارید وارد حساب کاربری خود شوید.